skip to Main Content
Nemuno žiede Lenktynininkai Varžėsi Per Pūgą

Sekmadienį, sausio 20 dieną, vykusiame šeštajame Nemuno žiedo sprinto ir slalomo čempionate dalyviai rungėsi ne tik su sudėtinga trasa, bet ir žiemos iškeltais iššūkiais. Beveik visų lenktynių metu gausiai snigo. Nepaisant to, blogo oro nepabijojo ir lenktynėse dalyvavo 129 dalyviai ir visos Lietuvos.

Renginio organizatorius Jonas Šiaudikis džiaugėsi ne tik dalyvių gausa, bet ir jų akivaizdžiai tobulėjančiu vairavimu. Jis pasakojo, kad ketvirtajame lenktynių etape irgi buvo panašios oro sąlygos. Tada šalia trasos susikaupusiose pusnyse pabuvojo dažnas vairuotojas. Tuo tarpu šį kartą vaduotis iš sniego teko padėti tik retam.

Nemuno žiedo sprinto ir slalomo čempionatas eina į pabaigą. Todėl, nepaisant šaltuko, atmosfera trasoje tik kaista. Kiekviena grubesnė lyderių klaida gali iš jų atimti galimybę kovoti dėl nugalėtojo titulo, todėl retas kuris ima pernelyg  rizikuoti trasoje. Tuo labiau, kad lenktynių organizatoriai griežtai draudžia dalyviams naudoti dygliuotas ir sportines ledui skirtas padangas. Visiems sąlygos tokios pačios, kokiomis važiuoja dauguma Lietuvos vairuotojų bendro naudojimo keliuose.

Žinoma, itin gausus sniegas trasoje privalumą suteikia keturiais ratais varomiems automobiliams. Šiame etape sprinto trasoje nesulaikomas buvo Gytis Vaitulionis su Subaru Impreza STI. Jis už nugaros paliko 3 su puse sekundėmis atsilikusį Ugnių Žiedavičių ir net devyniomis sekundėmis atsilikusį Nerijų Urbonavičių. Abu jie vairavo ne mažiau galingesnę Mitsubishi Lancer EVO.

Priekiniais ratais varomų automobilių klasėje ir toliau su sniego pusnimis geriausiai susitvarko lengvasis Vido Valucko pilotuojamas Renault Clio. Tiesa, jis nuo Gyčio Vaitulionio atsiliko net 25 sekundėmis.

Bene sunkiausia tokiomis sąlygomis valdyti galiniais ratais varomus automobilius. Šios klasės nugalėtojas Arūnas Palevičius su BMW 318 nuo visais keturiais varomais ratais automobilių įskaitos lyderio atsiliko beveik 40 sekundžių. Tačiau tikrieji galiniais ratais varomų automobilių mėgėjai teigia, jog tokį automobilį valdyti nors ir sunku, bet labai smagu ir reikia kur kas aštresnių vairavimo įgūdžių.

Slalomo trasoje, kur svarbu ne greitis, o vairavimo tikslumas, tokių didelių atotrūkių tarp skirtingomis ašimis varomų automobilių nebuvo. Čia visais keturiais varomais ratais automobilių klasėje trasą įveikęs per 1 minutę ir 44 sekundes laimėjo Evaldas Kazlauskas su Audi. Greičiausias priekiniais ratais varomų automobilių klasėje buvo Mindaugas Jonas Šimkevičius su senučiu pirmos kartos VW Golf. Jis trasą įveikė per 1 minutę ir 48 sekundes. O greičiausias galiniais  ratais varomų automobilių klasėje pasirodė Andrius Miglinas su BMW 318.

Kitas panašus renginys Nemuno žiede bus jau kitą sekmadienį, sausio 27 dieną. Tiesa, tai nebus įskaitinės lenktynės, o  greičiau atvirų durų dienos. Organizatoriai, norėdami išnaudoti dėkingas oro sąlygas, kviečia visus norinčius visą dieną važinėti Nemuno žiedo sprinto trasa. Geriau savo vairavimo sugebėjimus išbandyti saugioje teritorijoje, nei gatvėse šalia kitų eismo dalyvių.

Foto: Žilvinas Drevinskas

Back To Top